donderdag 1 augustus 2013

nieuwe zeepzakjes en een vraagje

hallo allemaal, het is weer 'n weertje om niks te doen en lekker in de schaduw te zitten of beter nog; binnen lekker in de buurt van de ventilator.
Eerst wil ik weer een nieuwe volgster verwelkomen en dat is Maddy.  In mijn vorige post heb ik haar ook al genoemd omdat ik bij haar zulke leuke patroontjes had gezien en daar o.a. de slippertjes mee gemaakt had.
Ik ben weer lekker ijverig geweest met onderstaande zeepzakjes. Ik kan me nog herinneren dat onze dochters op de basisschool zaten, dat ik voor de juffen, als ze jarig waren, een zeepzakje haakte met een stukje zeep erin, prachtig vonden de kinderen dat en ik hoop de juffen ook. Ik had er in ieder geval een leuk werkje aan. Toen ik bijna 2 jaar geleden ineens  weer "de geest" kreeg heb ik me rot gezocht naar het patroon, helaas nergens meer te vinden. Ik was al lang blij dat dat mijn man de haaknaalden met houten koker, zo eentje  met een roosje erop, had bewaard. Ik was zo blij toen hij er destijds weer mee voor de dag kwam.

Nu kreeg ik de opdracht van onze jongste dochter om er weer een paar te maken (2 jaar geleden heeft zij er ook al een paar meegenomen), zij neemt ze weer mee op vakantie en daar wordt er om "gevochten" door de vrouwtjes die de kamers schoonhouden.
Ik heb er maar een kleurrijk geheel van gemaakt, kleuren wordt je vrolijk van.

 
Allemaal verschillende kleuren met een gehaakt bloemetje erop en vervolgens nog een klein zijden roosje (die heb ik niet zelf gemaakt), sommige zakjes met een lintje en de anderen  met een gehaakt koordje. Het patroon staat er niet bij, maar als je het hebben wilt kun je me een mailtje sturen
 
dan naar mijn vraag:
 
 
Deze pannenlappen heb ik zeker 40 jaar geleden van een tante gekregen, ik haakte toen zelf niet, want linkshandig, dus moeilijk. Het zijn jurkjes en ik gebruik ze nog steeds maar ze raken nu wat sleets, weet iemand hier een patroon van? Ik zal de vraag ook nog wel op de facebooksite  "haken is hip" zetten, misschien dat daar iemand rondhuppelt die het patroon heeft of weet hoe je het moet maken.   Mocht ik het patroon kunnen opduikelen zal ik het zeker met jullie delen of het blog of site noemen waar het vandaan komt. 
 
Weer erg leuk dat jullie op bezoek kwamen en ik lees graag jullie reactie, groetjes en tot de volgende keer
 
bloggroetjes  Jeannette 
 
 
 

5 opmerkingen:

  1. Oh, die zeepzakjes zijn echt leuk zeg !!
    Ik heb nog een 'opdracht' liggen hier om een aapje te haken voor mijn dochter. Zo eentje met zo'n leuk tutuutje aan. Maar ik heb de moed nog niet kunnen vatten. Heel vroeger heb ik wel eens gehaakt, maar ik moet bij elke steek nog kijken hoe ik het moet doen, dus het is niet een klusje voor één avond.
    Had beloofd het in de vakantie te doen, dus ik heb nog 4 weken, maar of het gaat lukken ??? Ik doe mijn best. Als ie af is (en toonbaar) dan zet ik m wel op mijn blog.

    Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas Jeannette kan ik je niet helpen met je vraag, maar wat heb je leuke zeepzakjes gemaakt. Echt super leuk gehaakt en kan me voorstellen dat er om gevochten wordt. Je pannenlappen zijn zo super leuk en als je goed kijkt en telt kom je er vast wel uit toch? Je bent een kei in haken dus dat moet haast lukken.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je dit weer geweldig gedaan Jeannette, snap heel goed dat ze daar er heel blij mee zijn, super weer.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een prachtige zeepzakjes en ook erg leuk om te maken zeg als kado.
    Met de pannenlappen kan ik je helaas niet helpen voor een patroon ,succes met zoeken.
    groeten LEnie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtige zeepzakjes past daar een standaard stukje zeep in.
    ik stuur je even een mailtje.

    sieneke
    http://creatiefmetnaaldendraad.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen